25 dec. 2011

Desculti prin zapada, desculti prin iubire


(Mahatma Gandhi - 1869-1948)
          - Poftim, mananca! Mananca! Voi ajunge in iad...dar nu cu moartea ta pe constiinta.
- Doar Dumnezeu hotaraste cine ajunge in iad.
          - Am omorat un copil. I-am zdrobit capul de un zid.
- De ce?
          - Mi-au omorat fiul, baiatul meu. Musulmanii mi-au omorat fiul!
- Stiu cum sa scapi de iad. Gaseste un copil, un copil ai carui parinti au fost omorati, un baiat cam asa de mare...si creste-l precum ar fi al tau. Doar fii sigur ca e musulman...si ca-l cresti precum ar fi al tau. Du-te, Dumnezeu sa te binecuvanteze!
 
 
 Când mă cuprinde disperarea, îmi amintesc că, de-a lungul istoriei, calea adevărului și iubirii a învins mereu. Au existat tirani și criminali și, pentru un timp, păreau de neînvins dar, în cele din urmă, au căzut, întotdeauna.

(Maica Tereza - 1910–1997)


Tu poţi face lucruri pe care eu nu le pot face. Eu pot face lucruri pe care tu nu le poţi face. Împreună putem face lucruri minunate.

 Nu putem face lucruri mari pe acest Pamant; putem face numai lucruri mici, cu multa dragoste.

4 comentarii:

  1. Gandhi, acest urias al pacii, a inteles libertatea pana a imprastiat-o peste poporul lui.
    Cine mai e capabil sa mangaie suferintele unui om ce zdrobeste de zid chipul unui copil vinovat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Raspunsul la ura este dragostea; Gandhi a dat aici o lectie de viata, de cum ar trebui sa se poarte oamenii intre ei, pentru ca cei doi - hindus si musulman - erau fii ai aceluiasi popor si frati, despartiti doar vremelnic. Si, copilul acela, omorat fara vina, ori poate ca de vina de-a fi nevinovat...

    RăspundețiȘtergere
  3. imi aduci aminte de "stejarul din borzesti"

    RăspundețiȘtergere
  4. Mitrut era nevinovat, insa raspunsul la crima a fost razbunarea; Gandhi a gandit ceva mai inalt.

    RăspundețiȘtergere