24 sept. 2012

Jurnal - Oana Pellea


  Ce prostie si scrisul asta, daca nu poti sa scrii un oftat, atunci la ce mai serveste? Cum se scrie un oftat sau un urlet sau o lacrima sau un zambet?... Nu poti sa le prinzi intre semnele astea absurde, numite litere.

 
 
... Si am senzatia clara ca sunt din aceasta lume, dar si certitudinea ca nu-i apartin. Si mi-e asa dor de acolo... si mi-e asa greu pe lume. Nu vreau sa te superi, Batrane, e foarte frumos, dar mi-e tare greu. Mi-era mult mai bine inainte, cand eram mai aproape. Sigur, stiu ca e vina mea, ca nu te mai simt tinandu-ma in brate, stiu si imi cer iertare, dar atata pot. Si, de cate ori te-am rugat sa-mi dai puterea sa fiu langa tine, tot de atatea ori m-ai ajutat. Dar, cum bine stii, m-ai facut din pamant si uite ca pamantul doare, pamantul e greu, din ce in ce mai greu – si aripile, parca, din ce in ce mai obosite. Hai, ajuta-ma inca o data si fa-mi aripile puternice, sa pot din nou sa ma ridic...
 
... Sunt convinsa ca gandurile astea nu sunt doar ale mele, sunt convinsa ca oamenii cand se baga in pat si-si inchid pleoapele vad o bezna, dar, in intunericul acela, mai simt si o prezenta. In orice caz, mie mi se intampla de mica. Cand ma culc si inchid ochii, nu ma simt singura. Cu ochii deschisi sunt mult mai singura.
   Incerc sa nu judec pe nimeni si nimic, dar nu pot scapa de obsesia de a gasi un inteles, altfel, ce rost ar avea jocul? Nici unul, iar eu cred ca exista unul.
   De cate ori cred ca am gasit un raspuns, de fiecare data mi se demonstreaza ca am gresit. Si uite asa raman din nou numai cu intrebari si fara nici un raspuns.
 
... Mi-e foarte greu sa traiesc in timpul asta pe care nu eu l-am ales, cu oamenii astia pe care nu eu i-am ales si in lumea asta pe care nu eu am ales-o.
    Mi-e foarte dor, foarte dor de frumos si de bun. E un dor care doare, doare chiar fizic. Doare pana la lacrimi. Am melancolia unor locuri, pe care le-am vazut si care nu sunt de pe lumea asta. Poate de aceea din cand in cand deschid geamul si, uitandu-ma la cer... zbor. De sus, orasul pare mai frumos si mai curat. Oamenii sunt chiar frumosi. Luminile orasului sunt calde si bune. De sus, o casa luminata e ca un cuib de pasari, ii simti caldura si iti da un sentiment de siguranta, un sentiment de acasa.
   Mi-e dor de foarte multe lucruri, pe care nu le mai gasesc in jurul meu. Ce folos, ca gasesc toate prostiile in magazinele luxoase sau de un gust indoielnic, daca ce caut eu nu mai este sau stocul e foarte mic si pe cale de epuizare. Mi-e dor de oameni delicati si buni. De oameni destepti si generosi. De educatie si traditie. Mi-e dor de bun-simt si bunavointa.
 
***
   Doamne, ce frumoasa e lumea si viata! Iti multumesc si iarta-mi intrebarile si neputintele si mai ales iarta-mi nemultumirile! Ce bine e cand ochii ti se umplu de lacrimi de frumos!
   Am invatat nu de mult timp, ca si frumosul prea mult e la fel de greu de suportat ca si uratul prea mult. Doare. Paradoxal, si frumosul doare.
 
Oana Pellea


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu